måndag 22 juni 2009

Svar från Kronägg

Och så fick jag till slut svar från Kronägg:

Hej James

Jag beklagar att du inte tycker om vår nya produkt, omelett smet. Men så är det, vissa tycker om en produkt medan andra inte alls tycker om den.

Jag har full respekt för att vi har olika smaker och tycke och detta är också anledningen till att omeletten är framtagen: vissa människor lagar ingen eller väldigt lite mat hemma. Vi tycker då att detta kan vara ett alternativ till annan typ av mat tex snabbmat etc. Dock är jag fullt medveten om att detta gäller inte alla i Sverige. Vi är dock av den uppfattningen att om man äter vår omelett smet så äter man ett mycket nyttigt mellanmål.

Beträffande E nr så måste vi tyvärr använda oss av dessa för att bibehålla smak, konsisten och hållbarhet, men jag håller med dig till 100 % att det hade varit bättre om vi inte hade behövt dessa. Som du vet är vi tyvärr inte den enda leverantör som använder sig av E nr men jag är övertygad om att alla leverantörer tittar på möjligheterna att ta bort dem.

Jag översänder också en lista över konsument reaktioner som vi har fått under vintern och våren. Jag beklagar att du har fått vänta med svaret men tyvärr, det är semestertider.

MvH

Bengt G Andersson
Divisionschef
Kronägg AB


Listan på "konsument reaktioner" är idel beröm över kronäggs fantastiska pannkakssmet. Men jag är ganska övertygad om att de även fått in konsumentreaktioner av motsatta slaget.

Jag mailade tillbaka följande:

Hej Bengt

Tack för svaret, jag undrar dock varför ni har valt att använda importerade ägg från burhöns som sitter i burar som inte är tillåtna i Sverige. Detta tycker jag är underligt då ni i mycket profilerar er med era kravmärkta ägg.

Mvh

James

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar