tisdag 9 juni 2009

Jag testar LCHF - vecka 1

Nu har det gått en vecka sedan jag började med LCHF och det har faktiskt gått över förväntan.

Jag har gått ner 1,5 kg.  Det kan ju iofs bero på nolltoleransen mot godis och fikabröd.

Mitt tidigare konstanta matsug har försvunnit helt, jag känner mig snarare proppmätt jämt.

Jag sover mycket bättre på nätterna, vilket i sin tur gör att jag känner mig piggare på dagarna.

Jag känner mig mer fokuserad och skärpt. 

Och nästan viktigast av allt (i alla fall för min familj), jag är på mycket bättre humör.

Så hittills har jag nästan enbart märkt av positiva effekter av LCHF. Men det finns förstås några negativa också:

Jag är jäkligt hård i magen, detta kan man tydligen få bukt med genom att äta mer fett. Jag vet bara inte hur det ska gå till eftersom jag redan äter mycket fett.

Det är svårt att få tag i nåt att äta när man är ute. Vi var på Liseberg i helgen och det slutade med att jag drack en Cola Light.  

Nåväl, jag kör en vecka till och ser vad som händer. 

//James

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar